پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215565
مسائلي که خانم ها هيچ وقت نبايد به روي همسرانشان بياورند
تاریخ انتشار : 1395/05/02 07:37:10
نمایش : 1214
زندگي مشترک هميشه با فراز و نشيب هايي همراه است که در اين ميان همسران با توجه به خصوصيات يکديگر برخي ويژگي ها را به روي يکديگر نياورند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، هميشه روزهاي ابتدايي شروع زندگي مشترک حرارتي را بين زن و شوهر ايجاد مي کند که حتي عيب و نقص ها نيز نمي تواند مانع از اين ارتباط مثبت و فضاي عاشقانه شود. اما پس از مدتي با فروکش کردن شور و حرارت اوليه در برخي زوج ها شاهد حساسيت بيش از حد يکي از زوجين به خصوص خانم ها هستيم، در واقع آنها پس از ازدواج در مورد خصوصيات ظاهري و رفتاري همسرشان حساس مي شوند اما در روابط زناشويي مسائلي وجود دارد که يک زن نبايد آن ها را مطرح کند تا دلخوري پيش نيايد. 
 
مسائلي که خانم ها هيچ وقت نبايد به روي همسرانشان بياورند
 
زوجين مي توانند در مورد مدل مو، نوع لباس پوشيدن و حتي اضافه وزن همسر خود اظهار نظر کنند اما بدانند نبايد آنها را با ديگران مقايسه کنند تا سرخورده نشوند.  
 
خانم ها بايد بدانند که در رابطه با همسر خود سه حق انتخاب بيشتر ندارند، مي توانند تمام عمر خود را به نق زدن و گله و شکايت از او بگذرانند، او را براي هميشه کنار بگذارند يا تصميم بگيرند تا آنجا که در توان دارند، در مورد روانشناسي شوهرشان بياموزند و ارتباط عاشقانه‌اي را تجربه نمايند.  
 
هر گلي يک بويي دارد!
حميد فرج الهي در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در مورد نکاتي که خانم ها نبايد به روي همسرشان بياورند، اظهار کرد: نبايد توقع داشته باشيد، از همکار شوهرتان تعريف و تمجيد کنيد ولي او ناراحت نشود و اگر مي‌خواهيد همواره در قلب همسرتان جاي داشته باشيد، هيچ‌گاه بيش‌از حد از مردي پيش او تعريف نکنيد. 
 
وي با بيان اينکه تقريبا همه مردها از مقايسه با مرد ديگري متنفرند، اذعان کرد: مردان دوست دارند همواره براي شما مهم‌ترين و توانمندترين فرد باشند و وقتي که متوجه شوند مرد ديگري از آن‌ها قدرتمندتر است، همه‌چيز در ذهنشان به هم مي‌ريزد. 
 
اين روانشناس تصريح کرد: گاهي ديده مي شود بعضي از مردها حسادتشان را نسبت به مردي ديگر پنهان مي‌کنند، آن‌وقت دچار خشمي دروني مي‌شوند که عواقب بسيار منفي براي زندگي زوجين خواهد داشت.
 
رگ خواب شوهرتان را بدست آوريد
وي با اشاره به اينکه خانه محل آسايش و آرامش است، تاکيد کرد: اگر هميشه خطاهاي شوهرتان را به او يادآوري نماييد، عاقبت مي‌گريزد و به ‌جايي ديگر پناه مي‌برد و خانم هاي موفق در ارتباط با همسر، رگ خواب شوهرشان را به دست مي آورند که آن وقت بسياري از مشکلات و لجبازي هاي همسرشان فروکش مي کند. 
 
اين دکتراي روانشناسي با تاکيد بر اينکه تنها برخي از مسائل زندگي ارزش بحث کردن را دارند، بيان داشت: اگر شما همواره بر سر مسائل ناچيز با شوهرتان جرو بحث کنيد، در صورت بروز مسائل جدي و مهم ديگر به شما گوش نمي دهد. 
 
وي تصريح کرد: فرصت سوزي نکنيد و بدانيد که ممکن است در مورد برخي مسائل هيچ‌گاه نظر يکساني نداشته باشيد و در واقع هيچ زوجي در مورد همه مسائل ديدگاهي يکسان ندارند. 
 
داستان غار تنهايي مردها چيست؟
فرج الهي با بيان اينکه اغلب خانم‌ها از سکوت همسرشان در خانه نگران شده و به فکر فرو مي روند، اظهار کرد: اين افراد سکوت را به ناراحتي شوهرشان و به خود نسبت مي‌دهند و تصور مي کنند که ديگر شوهرشان وي را دوست ندارد يا از نظر شغلي براي او مشکل مهمي به وجود آمده است.
 
وي عنوان کرد: با اينکه اين حق همه خانم‌هاست که از مسائل زندگي شوهر خود مطلع باشند، اما بايد توجه کنند که بيشتر مردها هيچ علاقه اي ندارند دغدغه هاي خود را با همسرشان مطرح کنند. 
 
چاره کار چيست؟ 
اين روانشناس با بيان اينکه بهترين کار اين است که به شوهرتان فرصت دهيد تا در غار تنهايي خويش تنها بماند، افزود: مردها، برخلاف خانم ها که دوست دارند مشکلات خود را از طريق حرف زدن و درددل کردن با ديگران حل کنند، مايلند مشکلات خود را در تنهايي و در سکوت حل کنند، پس خانه اي پر از آرامش براي همسرتان مهيا کنيد تا او در کمال آسايش به راه حل مناسب دست پيدا کند. 
 
راز وقت‌شناسي خانم‌هاي خوشبخت چيست؟
وي با اعلام اينکه در اغلب موارد حرف‌هايي که خانم‌ها به همسرشان مي‌زنند درست و منطقي است، تصريح کرد: اين صحبت ها معمولاً در هنگام تماشاي فوتبال، زماني که شوهر با دقت در حال تماشاي اخبار است يا زماني که به خاطر خستگي يا کم خوابي کم حوصله است مطرح مي شوند که به هيچ وجه زمان مناسبي براي درد دل کردن نيست. 
 
فرج الهي تاکيد کرد: زماني که شوهرتان به دليل فشار شغلي و استرس رنج مي‌برد، سعي نکنيد از نظر عاطفي به او نزديک شويد ودر اين صورت فقط وي را خشمگين‌تر کرده و از خود دور مي‌کنيد.
 
هرگز به شوهر خود نگوييد که تو داري وظيفه ات را انجام مي دهي!
اين دکتراي روانشناسي با اشاره به نقش خانم ها در تامين هزينه هاي اقتصادي خانه گفت: مدت زمان زيادي است که ديگر مردها بار خانه را يک‌تنه به دوش نمي‌کشند و در بسياري از موارد اگر هم بخواهند توانايي برآورده کردن هزينه ها و نيازهاي زندگي را به تنهايي ندارند.
 
وي اظهار کرد: بيشتر مردهاي امروزي علاقه مند هستند همسرشان همپاي‌ آن‌ها تلاش کند و آنها علاقه ندارند به تنهايي فکر، اقدام و رشد کنند. 
 
فرج الهي افزود: وقتي مردي متوجه مي‌شود که همسرش در کاهش مشکلات زندگي سهيم بوده، احساس علاقه بسيار بيشتري به همسر خود مي کند و تجربه نشان داده انگيزه همسران بيش از پيش مي شود. 
 
افسانه دروغين تغيير دادن شوهرتان را فراموش کنيد
وي با تاکيد بر اينکه همسرتان را همان گونه که هست بپذيريد، ابراز کرد: به وي اجازه دهيد تا متوجه شود که شما به دنبال تغيير دادن او نيستيد و هنگامي که شوهرتان به شما محبت مي‌کند، وي را بيش از اندازه لوس ندانيد زيرا او به شيوه خود ابراز محبت مي‌کند.
 
اين دکتراي روانشناسي تصريح کرد: به وي فرصت داده تا خودش باشد و اگر در اين صورت به شوهرتان عشق بورزيد، وي نيز به همين روش به شما ابراز علاقه مي کند و با پذيرش اينکه شما و همسرتان يک نفر محسوب نمي شويد بنابراين نگاه وي به جهان هميشه همانند شما نيست. 
 
وي تاکيد کرد: اين تفاوت‌ها رابطه‌ زناشويي را غني‌تر و جذاب تر مي‌سازد و اگر تفاوت ها بسيار زياد نباشد، ايجاد جذابيت نمي کند پس واقع‌بين باشيد و از همسر خود انتظار موافقت و تحسين  تمامي طرح‌ها و ايده‌ها و افکار خودتان را نداشته باشيد. 
 
چشم‌هاي کاملاً باز و چشم‌هاي نيمه بسته داشته باشيد
فرج الهي در خصوص اين جمله که "قبل از ازدواج چشم‌هاي خود را کاملاً باز نگهداريد و پس از ازدواج نيمه بسته"، بيان کرد: اين جمله به اين معني است که هنگام انتخاب همسر کاملاً دقت کنيد و با چشم‌هايي باز انتخاب کنيد و پس از ازدواج هم در زندگي زناشويي چشم‌پوشي و گذشت داشته باشيد. 
 
مسائلي که خانم ها هيچ وقت نبايد به روي همسرانشان بياورند
 
وي افزود: اگر مي‌خواهيد که شوهرتان اشتباهات شمارا قبول کند، شما هم بايد اشکالات همسرتان را بپذيريد و در مواقع عذرخواهي او را ببخشيد.
 
با اين صحبت ها بايد به خاطر داشته باشيم که انتخاب صحيح قبل از ازدواج به داشتن يک زندگي مشترک با نشاط و به دور از بحث کمک مي کند و همسران مکمل يکديگر هستند که نبايد از يکديگر توقع هاي غير معقول داشته باشند. 
 
گزارش از هانيه اسماعيلي
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html